ScHoOl

ScHoOl of school, hoe je het wilt noemen maak niet uit want het blijft stom. De activiteiten die er na de lessen word gehouden zijn wel leuk. Zo heb ik me aangemeld voor de grime club (dat club klikt stom maar het is echt leuk). Bij mij op school heb je een keer per jaar een show waarbij de stadsschouwburg word afgehuurd en je de kans heb om drie minuten voor tweeduizend mensen mag staan. De grime club verzorgd de make-up enz. voor de show. Nu mag ik mensen opmaken en ik leer ook personages uit de lion king opmaken. FANTASTISCH TOCH!!!!

Beter dan het idee da mijn mentor had om met z’n allen(mijn klas) mee te doen aan de show met het nummer zing, vecht huil, bid lach, werk en bewonder van ramses shaffie. Bij  de auditie stonden de jongens nog met hun jas aan, handen in de zakken en boze gezichten te zingen. Mijn mentor wist ook niet, dat de auditie eigenlijk geen auditie is, maar je een volledige act moet hebben. iIedereen had dus de songtekst nog in z’n hand. jJe kan het wel raden: we zijn niet door. (Niemand vind dat erg hoor!)

Soms is achter de schermen werken wel een leuk idee. Aangezien make-up mijn favoriete bezigheid is kan het niet beter. Toch zijn er bij de grime club een paar bruggers (1e klassers) die elkaar opmaken als kanaries met groen gele oogschaduw, best afschuwelijk dus! Het komt er op neer dat er nog wel wat werk aan de winkel is bij de grime club. We zijn daar dan ook met een oneven aantal en ik rolde over de grond van het lachen toen de leider(een duits leraar) zich aanbood om gemake-upt te worden. Een man met make-up is echt grappig om te zien. Zelf voelde ik me ook nogal nep met de pancake (soort foundation), getekende wenkbrauwen, en oogschaduw op mijn gezicht.

XX Sanne

 

One thought on “ScHoOl

Geef een reactie

