ISH

Ik ben vorige week vrijdag naar een voorstelling van ISH geweest. Het heet boyISH girlISH. Het gaat over verschillen en overeenkomsten tussen jongens en meisjes. De choreografie is van Marco Gerris. Je lacht echt om het stuk, want jongens worden uitgebeeld als macho’s die eigenlijk watjes zijn en meisjes die uren bellen. Andere voorbeelden zijn jongens met voetbal en games en meisjes met shoppen en gezeik. Elke choreografie is goed, want bij modern is er techniek zoals bij een pirouette. Bij hip hop kunnen de meesten poppen, maar er waren twee moderne dansers, een jazz danseres/tapdanseres, vijf hip hoppers en alle vier de jongens konden naast hun eigen stijl ook breakdancen. Het was dus toneel en dans, wat het ook erg leuk maakte.

http://www.youtube.com/watch?v=E6dPZSm4_sA&feature=related Hier zie je een stukje, het is allen een slechte kwaliteit. Het filmpje is ook wat ouder met andere dansers, maar de inhoud is hetzelfde.

Toen het toneelstuk afgelopen was, is er een voorbeeld ontstaan waar het stuk nou over ging. De bedoeling van het stuk was namelijk respect krijgen van jongens en meisjes tussen elkaar ook al verschillen we. Dan zeggen de jongens: ik vind het stom. Ik heb ze wel horen lachen……. Alleen hebben die jochies achter mij de hele voorstelling tegen mijn stoel aan lopen schoppen. Ik vind dat ze allemaal gewoon een beetje stoer doen. (en kinderachtig)

x sanne

2 thoughts on “ISH

Geef een reactie

