stage

Ik zit in de derde klas van HAVO en moet dit jaar dertig uur stage lopen. Mijn stage heb ik gelopen op de acute opname afdeling (AOA) en bij de fysiotherapie.Ik was op mijn eerste dag mijn platte schoenen vergeten dus mocht ik klompen lenen en ze zaten nog lekker ook. Later ga ik ook gewoon in het ziekenhuis rond paraderen op van die klompen.

De AOA was echt heel leuk, door de diversiteit. Iemand moest naar een CT scan en ik mocht mee kijken. Verder waren er de gewone dingen als iemand drinken geven of bloeddruk meten. Mijn bloeddruk is ook gemeten en dat is 109/69. De gemiddelde bloeddruk is 120/80 maar dat heeft bijna niemand. Met patiënten door het ziekenhuis rijden is ook leuk om te doen, maar daar blijken ook nog regels voor te zijn zoal, dat de patiënt niet achteruit mag rijden. In het lab van het ziekenhuis voeren ze ook allerlei bloed testjes uit die ik heb gezien, maar wil je het snappen moet je wel biologie en scheikunde hebben.

Op de tweede dag heb ik dus meegelopen bij de fysiotherapie. Dat vond ik een stuk minder. Ik had heel veel gesprekken met patiënten gevoerd, maar na drie minuten ben je daar mee klaar en dat doe je dan een uur lang. (Ik heb serieus een blauwe plek op mijn hand door dat handen schudden.) Ook ben ik er achter gekomen dat ze veel te veel koffie drinken daar, fysiotherapeuten zijn niet het actiefst.

xxxx sanne

4 thoughts on “stage

  1. Dat lijkt me wel een hele interessante stage!
    Mijn 3havo stage was een week meelopen met mijn gym docent. Ik wilde namelijk de alo (sport docent) gaan doen en dat leek me dan wel gelijk een goed idee om alvast wat te oriënteren.

Geef een reactie

