lang leve de ………… ehhh leraren?

Dit jaar moet ik mijn profiel keuze maken. Daarom heb ik afgelopen woensdag en donderdag voorlichting lessen gehad. Nou ik an zeggen dat ze mij aardig bang hebben gemaakt.De leraren zeggen o jha, het valt wel mee in de vierde alleen krijg je maar vier toetsen (in plaats van acht) die meetellen voor je overgang en je eindexamen. Mijn reactie is van: MEEN JE DIE, met je HET VALT WEL MEE!! De leraren proberen wel de beste informatie te geven en wat je allemaal kan verwachten. Ze vinden het leuk als je hun vak kiest, maar zeggen wel, dat je het niet moet kiezen als je nu al een onvoldoende staat. (Dan vraag ik mij af waarom Nederlands en Engels verplichte vakken zijn.)
Zodra de leraren opnoemen wat je moet doen krijg ik zenuwtrekkingen. Maar ach het valt wel mee. Hoop ik……. vooral als ik me nu al het eerste hoofdstuk van scheikunde niet meer kan herinneren en je die op je eindexamen moet weten. Toch kies ik voor scheikunde.
Iets dat alle leraren zeggen van de vakken waar ik naartoe ben geweest is, als je niet wil rekenen kan je maar beter vertrekken. Dan zegt de scheikunde leraar ga naar economie anders en de economie leraar zegt dat je naar teken moet gaan. Heerlijk toch op school.

xoxo sanne

5 thoughts on “lang leve de ………… ehhh leraren?

  1. Het komt wel goed, schatje. Je hebt volgend jaar minder vakken, dus meer tijd voor de stof per vak. En het klopt, als je nu al moeite met een vak hebt, wordt het volgend jaar alleen maar erger 😉

Geef een reactie

