Challenge: de D van Duits

Voor veel mensen(inclusief mij) is Duits de taal die ze op de middelbare school hebben/gehad. Want ja, als je dan toch een andere taal naast engels moet kiezen waarom zou je het jezelf nog moeilijker maken en Frans kiezen?
Ik vind Duits helemaal geen mooie of super makkelijke taal. Behalve wanneer ik op vakantie ga zou ik ook niet weten wanneer ik de taal zou gebruiken, maar dat is idem dito voor Frans. Gelukkig zijn mijn cijfers voor Duits wel hoger dan Frans.

En nu moet ik naar school voor mijn Duits luistertoets 😛 (dat is ongeveer de enige les/toets die wel doorgaat ondanks de staking van de lerarenXD)

xoxo
laura

5 thoughts on “Challenge: de D van Duits

  1. Ik vind Duits echt een lelijke taal, haha. Ik vind het absoluut niet mooi klinken! Ik had Frans maar alleen omdat ik daar betere cijfers (nog steeds niet denderend) voor haalde. Maar uiteindelijk heb ik er niks aan gehad. 6 jaar Frans en ik kon afgelopen zomer niet eens op het woord voor ‘auto’ komen.

Geef een reactie

