viva holand…… duitsers

Tja ik hd vorig weekeind een uitwisseling met Leipzich. Ik had eerder een meisje uit Berlijn en dat was super leuk dus ik dacht dat het wel gezellig werd. Alleen deed ik het hele weekeind was zij wilde…… Het was wel gezellig hoor! Hier update van de week.

Dag 1: aankomst, ja dat is erg boeiend. Ik heb mijn Duitser wel bitterballen later proeven en ze vond het lekker!

Dag 2: Tja het regende helaas en wat ga je dan doen??? Cup cakes bakken natuurlijk. Mijn vriendinnen kwamen langs met hun Duitsers en het was echt gezellig. Hier kan je de zooi zien!

Dag 3: We begonnen met een workshop over filmen en na een discussie werd ik de director of onze film. Het was namelijk de bedoeling om in die week een film te maken met drie Nederlanders en drie Duitsers. En om twee uur zijn we gewoon gaan shoppen, want ja wat doe je anders met 13 jarige meisjes.

Dag 4: We gingen filmen in de binnenstad van Utrecht filmen. Daarbij stonden wij erg in de weg voor fietsers en nog meer. We werden ook erg aangestaard maar ja wat wil je anders als je in het Duits door de stad dingen loop te roepen met een camera in je hand terwijl mensen “vermoord” worden. En alweer shoppen. Ze hebben twee uur in de H&M gezeten. Sorry voor de mensen die moesten wachten voor de kleedkamers. Tot slot zat ik met twee extra Duitsers aan mijn eettafel, omdat e nergens anders konden eten. Dat is niet erg, maar wel slecht geregeld van die Nederlanders.

Dag 5: Naar Amsterdam. JIPPIE! (Lees: geweldig) Althans dacht ik! eerst naar een museum en dat was nogal saai. Normaal hou ik van kunst maar deze kunst was voor mij te oud zoals de Nachtwacht. En ja hoor weer shoppen, maar dit keer voor schoenen……. en toch nog kleding. Ook liep ik dus met drie Duitsers rond die niet van mij waren. EN DAN VRAGEN ZE AAN MIJ WAAROM IK MOE BEN. (lees: ik ben de nieuwe puppy van de Duitsers)

Dag 6: Ik heb de film gemonteerd en verder weinig gedaan. Wel heb ik met zeven Duitsers de wedstrijd Italië tegen Duitsland gezien en ik dacht serieus dat eentje mijn tv kapot ging slaan! Eentje was ook aan het huilen. Ze houden wel erg van hun land…….

Dag 7: Naar huis. Dat was wel lekker rustig want ik was 24/7 met ze bezig in alle talen die ik kon bedenken, aangezien ze slecht engels spreken.

xxx sanne

2 thoughts on “viva holand…… duitsers

Geef een reactie

