Leipzig

Twee weken terug stond ik op zaterdag ochtend helemaal klaar. Backpack en rugzak om en ik had er zin in. Na een LANGE trein reis kwamen we aan in een dorpje Leipzig. Althans dacht ik. Het is geen dorpje maar twee keer groter dan Utrecht. Toen hebben we eigenlijk niks meer gedaan die avond, wel lekkere appel cake gegeten bij de film Alice in wonderland.

Dag 2
Op familie dag hadden een paar Duitsers besloten dat we maar naar het pretpark gingen. Wij dachten SUPER VETTT. Wat blijkt: een achtbaan, een waterglijbaan en “geen idee hoe het heet maar de foto staat hieronder” was het enige dat leuk was. De waterglijbaan was een piramide waar je eerst door donkere en kleine gangetjes moest lopen om vervolgens in een bootje te gaan zitten en kledder nat te worden. Ik was helemaal nat ook al had ik een regen jas aan. En die regenjas ben ik later ook weer daar vergeten…………. En hij bleek van Laura(zus) te zijn. Oeps!
Na het park gingen we naar een klassiek concert (lees: katten gejank en slaapwekkend).

Dag 3
Dit was de dag van het filmen, want daar ging het om. Ieder groepje moest een film maken en die van ons ging uiteindelijk over een zoektocht naar een schat. De uitleg die we kregen was niet compleet, maar gelukkig wist ik nog veel van de cursus die we in Utrecht hebben gevolgd. Na vijftig keer zeggen deden de Duitsers eindelijk wat ik ze had gevraagd (nou soort van) en was de film klaar. In de avond gingen we nog gezellig de stad in en daarna naar huis.
uitzicht van het nationaal monument.

Dag 4
De hele dag ben ik bezig geweest met het bewerken van onze film aangezien ze niet wilde luisteren tijdens de opnames. In de avond gaf een van de Duitsers een “feestje”. (lees: geen muziek, geen drank en niet roken) Roken doe ik toch niet en drank maakt niks uit maar zodra we ook maar te harde muziek opzette moest hij uit. Het was gewoon pizza eten! En we moesten om half 10 thuis zijn, dus om 9 uur vertrekken.

Dag 5
Film was bijna af tot dat mijn Duitser een deel de muziek niet mooi vond en het wilde veranderen, maar alle muziek wiste. Ze drukte namelijk maar wat knoppen in, omdat ze niet wist welke! dus ben ik alsnog een halve dag bezig geweest. In de middag weer de stad in maar toen naar het nieuwe overvolle winkelcentrum. Om zes uur gingen we karten. De tweede keer knalde ik overal tegenop, omdat ze mijn rem en gas meer naar voren hadden gezet. ze keken niet blij toen ik volledig slipte in een bocht….

Dag 6
We hadden de hele dag vrij en konden uitslapen. Nog even in de stad gezeten om wakker te worden bij starbucks met koffie. In de avond hadden wij de presentaties van de film op school. Daarna nog een buffet met z’n allen. Toen gingen we gewoon met alle meiden achter de piano daar zitten en gingen zingen. Toen bedachten alle Duitsers om nog even af te spreken. De hele week moesten we om negen uur thuis zijn. op eens mochten we tot half twaalf terwijl ik nog mijn koffer moest pakken en ik vroeg bij de trein moest staan.

Dag 7
Nach hause! Het was een gezellige week, maar de Duitsers zeiden de hele tijd wat we moesten doen en er was minder vrijheid. Ohh en mijn Duitser was echt een stress kip, dan sotnd ik klaar en zij niet. Dan zijn we weer te laat. Tja Nederlanders zijn blijkbaar gewoon gehaast.

xxx sanne

Geef een reactie

