De dag des oordeels

Ik was eigenlijk van plan om dit blogje woensdag te schrijven, aangezien het woensdag plaatsvond, maar ik had het weer eens te druk. Dit keer was ik te druk om mijn mening te vormen over sonnet 18 van Shakespeare. Die ook nog moest bestaan uit 350 woorden, iets wat voor mij een hele opgave is.
Maar oke, terug naar woensdag. De dag des oordeels. De dag van de gevreesde run-bike-run. Nu denken jullie wat is dat….Niet zo raar, omdat mijn school ongeveer de enige school is die deze ”geweldige” activiteit verplicht stelt. Ieder jaar mogen dus de 4 havo en 5 vwo leerlingen zich klaarmaken om lekker de run-bike-run te doen.
Het houdt in: 4 km rennen (2 rondjes) dan gezellig 14 km fietsen en daar achteraan nog een rondje hardlopen van 2 km. Allemaal binnen het tijdslimiet van 2 uur. Nou hardloop ik en fiets ik vaak genoeg dat het voor mij niet echt een super probleem is om het te halen. Toch is het niet echt ieders favoriete bezigheid. Vooral het laatste rondje hardlopen is een hel. Doordat je net daarvoor de benen uit je lijf hebt getrapt, is het heel zwaar om vooruit te komen. Gelukkig heb ik het gehaald binnen de mooie tijd van 1 uur en 28 min.
Het was wel super grappig om te zien dat een paar jongens zich helemaal niet druk maken om de tijd. Die nemen rustig even pauze om een eierkoek te eten en wat te drinken!
De snelste tijd was van een jongen uit mijn klas (niet zo gek als hij traint voor de olympische spelen op atletiek en hij een race fiets heeft..) met de tijd van 57min. super goed!

Dat waren wel weer genoeg zeur woorden! Het is tijd om vakantie te vieren en zo naar een surpriseparty te gaan!

xoxo
Laura

Geef een reactie

